تعریف دیجیتال مارکتینگ چیست و چه تاریخچه ای دارد؟
نوشته شده توسط : لیدی

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی، به مدت دو دهه به عنوان زیرمجموعه مدیریت بازاریابی و مدیریت تبلیغات شناخته می شود، اما با توجه به توسعه فناوری اطلاعات در سال های اخیر، افزایش میانگین زمان آنلاین کاربران، استفاده گسترده از تلفن همراه و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یک شرکت مستقل مطرح است. اگر در دوره امروزه، به دنبال یک شرکت دیجیتال مارکتینگ حرفه ای هستید، ما به شما آژانس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف را پیشنهاد می کنیم.

نیل پاتل، بازاریاب دیجیتال معروف هندی که یکی از 10 بازاریاب برتر دیجیتال در جهان از نظر مجله فوربس است، به این سوال که بازاریابی دیجیتال چیست پاسخ می دهد:

بازاریابی دیجیتال هر نوع تجاری سازی محصولات و خدمات است که از طریق وسایل الکترونیکی انجام می شود. با این تعریف، دیجیتال مارکتینگ یک مفهوم نسبتاً جدید نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال در جهان به بیش از 100 سال قبل باز می گردد. رادیو در سال 1986 اختراع شد. 10 سال طول کشید تا رادیو به یک محصول عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را بخرند و آن زمان بود که به فکر تبلیغات افتادند. اولین تبلیغ مربوط به اجرای اپرا بود که بلافاصله پس از پخش بلیت فروخت و این روز تولد دیجیتال مارکتینگ بود.

دیجیتال مارکتینگ چیست و تاریخچه آن چیست؟

عبارت تخصصی بازاریابی دیجیتال برای اولین بار در دهه 1990 ارائه شد. بین سال های 2000 تا 2010، بازاریابی دیجیتال به عنوان روشی موثر برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان معرفی شد و پیچیدگی های استفاده از آن بیشتر آشکار شد. قبل از معرفی دیجیتال مارکتینگ، در اواسط دهه 1980، گروه سافت اد با تغییر شیوه های تبلیغاتی چندین شرکت خودروسازی، ریشه درخت بازاریابی دیجیتال را کاشت. آنها با جایگزینی دیسکت های تبلیغاتی به جای مجلات و بروشورهای تبلیغاتی، به مشتریان خود اجازه می دادند قبل از خرید محصول یک تور مجازی داشته باشند و همچنین به صورت پویا ویژگی ها و خدمات خودرو را به نمایش بگذارند. 

به عنوان مثال، مردم می توانستند به صورت مجازی در ماشین را باز کنند و وارد شوند و امکانات داخل ماشین را ببینند. همه این امکانات در نسخه های دست نویس و چاپی تبلیغات سنتی قابل استفاده نبود. در این روش جدید، فرد می توانست با خودروی مورد علاقه خود به صورت رایگان از آن سوی دنیا سفر کند و در صورت تمایل خودروی خود را خریداری کند؛ البته دیجیتال مارکتینگ نیز عوارض خاص خود را داشت و افراد زیادی به سمت آن کشیده شدند.

با توجه به توسعه سریع رسانه های دیجیتال، فرصت های شغلی و درآمد جدیدی برای تبلیغات و بازاریابی ایجاد شده است. آمارها نشان می دهد که در سال 2013 دیجیتال مارکتینگ رشد زیادی داشته و انقلابی در بین روش های تبلیغات ایجاد کرده است. دیجیتال مارکتینگ می تواند به عنوان یک تسهیل کننده برای تبلیغات آنلاین، بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی اینترنتی استفاده شود. عصر دیجیتال با ظهور اینترنت و توسعه پلت فرم وب 1.0 آغاز شد. پلتفرم Web 1.0 به کاربران اجازه داد تا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. اما آنها نتوانستند آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند. تا آن زمان، بازاریابان هنوز در مورد پلتفرم های دیجیتال مطمئن نبودند. برای فعالیت های مارکتینگ شرکت خود می توانید از تجارب متخصصین ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لیدی تارگت بهره گیرید.

 





:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: